Een glimlach ... - Reisverslag uit Tambo, Peru van Kristina Van De Putte - WaarBenJij.nu Een glimlach ... - Reisverslag uit Tambo, Peru van Kristina Van De Putte - WaarBenJij.nu

Een glimlach ...

Door: Kristina

Blijf op de hoogte en volg Kristina

24 Mei 2008 | Peru, Tambo

Niemand is zo arm
dat hij geen glimlach geven kan.
En niemand is zo rijk
dat hij geen glimlach nodig heeft!


EEN GLIMLACH VERSCHIJNT OP MIJN GEZICHT ALS IK ...


... maandagmorgen in Tambo aankwam en zag dat ik er niet echt nodig was. Maria stond in de keuken en de andere mama's waren dus vrij van keukendienst. Mama Francisca zat te breien voor de televisie maar paste wel op haar 2 kleintjes. Mama Rosalia was aan het wassen en hield ook haar kleintje, Yesenia bij zich. En mama Lucia, dat oude vrouwtje, was met Luis naar het centrum gegaan. Dus daar stond ik, ik had niets te doen en vond het zalig om te zien.


... met de 4 kleinsten (2-3 jaar) naar de 'plaza' ('grote' markt) ga.
Ze genieten gewoon van naar de voorbijrijdende busjes te kijken en dan roepen ze: 'tia, mira un carro'!
En als ik ze dan trakteer op een gelatinepudding, dan lach en glimlach ik. Met z'n vieren zitten ze dan op een rijtje en geven ze me aan wie de volgende is die een hapje krijgt. Yo, yo (ik, ik), klinkt het dan, daarna gaat hun vingertje richting de volgende en zeggen ze, ahora Marcial (nu, Marcial). Ik geniet en ik glimlach want de kinderen hebben het fijn.


... de andere kleintjes (4-5 jarigen) van de school gaan halen. Ze zien me dan al van ver aankomen en beginnen dan te roepen: "tia, Kriiiii-stiiii-naaaa" En weer verschijnt die glimlach op mijn gezicht.


... zie dat Maria het heel goed doet in de keuken. Ze kookt goed en zorgt ook dat er elke keer drinken is bij de maaltijd en dit was voordien niet zo. Ze heeft ook aandacht voor de kinderen en dat is fijn. En ze is zo dankbaar maar dat lieve mensen, dat is dankzij jullie. Dankzij jullie sponsorgeld heeft Maria werk en is ook Aldea ermee gebaat.


... in de slaapkamers kom en ik zie daar de knutselwerkjes hangen die ik met de kinderen maakte. De kinderen vinden het fijn om ze te maken en het vrolijkt hun kamer op.


... de kinderen gelukkig maak met 3 'schuimstickers' die ze naast hun bed mochten kleven. Deze stickers stuurde Monique (oud-vrijwilligster) me toe. "Monique, de kinderen vonden het echt waar fantastisch en niet alleen zij, ook de directrice en de mama's kozen stickers uit. Een fantastisch pakketje, merciekes!!!"



... 's morgens opsta en die heerlijke zon zie schijnen, dan stap ik buiten en zie ik die prachtige bergen.
Dan glimlach ik en besef:

'Ik ben een heel gelukkig mens!'

  • 24 Mei 2008 - 22:06

    Lynn Cools:

    Ik ben ook heel blij met je glimlach. Meer moet het soms niet zijn! Verleden week was het hier de 'week van de goeiedag'. Erg hé, dat ze dit in het leven moeten inroepen!!!Wij met al onze luxe. Een leraarskamer is soms de ergste plaats om 's morgens (ook op andere momenten)binnen te stappen .Amper een mens die je 's morgens groet. Ik ben dikwijls heel blij dat ik in de horeca werk. Ik kan het mij niet voorstellen dat het personeel mekaar niet zou begroeten.Blijven lachen Kristina, je hebt al zoveel mooie dingen gedaan!
    dikke knuffel.
    Lynn

  • 25 Mei 2008 - 10:23

    Heleen:

    Ik geniet mee terwijl ik het lees.
    Ik zie ze daar al zitten met hun puddinkje.
    Geef ze nog maar veel glimlachjes in onze plaats.Het zal misschien het laatste briefje worden, vooraleer wij elkaar terug zien.Het was rommelmarkt in de Deurnestraat ..en dan denk ik altijd aan u..(ik mis u ook wel een beetje hoor).Maar nu moet ik zelf op zoek naar mijn loco-dozen .
    't is hier nu wachten op Marie haar baby.
    Kristien van clb.heeft wat problemen met haar babytje. Het heeft 14 dagen zeer hoge koorts gehad ..naar kliniek ..naar
    Leuven..en nu moet het darmoperatie ondergaan.Ik zag Orlane op de rommelmarkt en ze zegt dat alles goed gaat.Sacha is nog eens langs geweest met Glenn.De andere zien we niet meer.
    Zo nog heel veel lieve groetjes .Heleen

  • 25 Mei 2008 - 15:01

    Lieselotte:

    Mooi geschreven!

  • 25 Mei 2008 - 17:09

    Monique:

    Hey Kris,

    Heel mooi, wat een glimlach wel niet doet! Ik heb nu ook helemaal een glimlach en vond het erg mooi om dit bericht van je te lezen, geweldig! ook mooi om te zien dat het werkt nu in Tambo.. kun je straks wat geruster richting Belgie gaan. Ik heb ook een heerlijk weekend achter de rug, gesurfd in Schevingen etc. En morgen met een glimlach een klas vol kids ontvangen op school, heel anders dan de kinderen van Tambo.. maar werken met kinderen blijft toch het mooiste wat er is! Geniet nog ff en leuk om te horen dat ik de kinderen op afstand blij heb gemaakt met de stickertjes. Hasta pronto,

    Muchos Abrazos de mi

  • 25 Mei 2008 - 17:38

    Jo:

    Tof van u toch zo gelukkig te horen en zien.
    Geniet nog van je mooie tijd daar want als je terug ben zijn er andere kindjes die je graag zien. En zeker willen knuffelen.


  • 26 Mei 2008 - 09:59

    Klaartje:

    Van zo een berichtje krijg ik een warm hart! Dank u voor dit mooie mailtje en geniet er nog van!
    dikke zoenen

  • 03 Juni 2008 - 19:11

    Inge:

    Een glimlach verscheen op mijn gezicht...

    Afgelopen zondag: heerlijk in ´t zonnetje, leuke spellen en alleen maar genietende kinderen! Jullie hebben het geweldig gedaan!

  • 04 Juni 2008 - 02:33

    Nel:

    Hoi Kristina

    Wat heb je dit stuk mooi geschreven!

    Het bezoek aan Tambo vond ik heel bijzonder. Het was eigenlijk precies, zoals ik dacht.
    Heel ontroerend, soms moest ik wel even slikken, hoor!
    Ik ben heel trots op jou en Judith. Jullie hebben toch heel wat bereikt.

    Geniet van je vakantie en vooral van jullie feestje in Tambo ( een feest met een traan)

    Groeten Nel

  • 09 Juni 2008 - 00:08

    Judith:

    Een glimlach verschijnt op mijn gezicht als ik...

    ...jouw stukje lees
    ...aan die schatjes denk
    ...bedenk dat er echt al wel wat veranderd is!

    Soms is het ook wel slikken, maar tis echt dat alle beetjes helpen en hoe het ook verder gaat in de Aldea, het was fijn om daar te werken en mooie dingen te doen van al ons sponsorgeld!

    Wordt geen leuk busritje zaterdag de 21ste, maar vast wel een leuk feestje de dag ervoor!

    Tot morgen, ga 's morgens in m'n beste shirtje voor die secretaris staan bij de Gobierno en bel je daarna!

    Liefs tia Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Tambo

Zon,sneeuw en skiën

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

In St. Moritz kan alles!

16 Augustus 2009

Duizendmaal bedankt ...

06 Augustus 2009

Verhalen uit Tambo

27 Juli 2009

Weerzien in Tambo

19 Juli 2009

Terug van weggeweest!
Kristina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 40868

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Terug van weggeweest, deel 2

22 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Zon,sneeuw en skiën

Landen bezocht: