Terug thuis! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Kristina Van De Putte - WaarBenJij.nu Terug thuis! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Kristina Van De Putte - WaarBenJij.nu

Terug thuis!

Door: Kristina

Blijf op de hoogte en volg Kristina

09 Juli 2008 | België, Antwerpen

Toen ik even terug op mijn site ging kijken (waarschijnlijk uit nostalgie) zag ik dat de reacties al twee weken geleden geschreven zijn.

Twee weken geleden, dat wil zeggen dat ik hier al twee weken in het Belgenlandje ben!
Klinkt echt gek en het doet ook raar om hier weer te zijn. Ik rijd door de straten die me bekend zijn en kom mensen tegen die me zo vertrouwd zijn en toch voel ik me daar heel gek bij. Ik zit precies in een droom, het lijkt alsof dit allemaal niet waar is, of dat mijn 'jaartje' Ayacucho helemaal niet gebeurd is. En toch weet ik dat alles waar is, was en altijd zal zijn.

Hoe vaak heb ik al gedacht aan de boekjes van Suske en Wiske en aan de teletijdmachine van professor Barabas. Wat zou ik graag hebben dat zo'n machine bestond, dan kon ik af en toe eens over en weer. Gewoon eens even dag gaan zeggen in Ayacucho en dan verder naar Tambo en al die kindjes weer zien. Eens even lekker knuffelen en dan weer terug naar huis.

Want ook hier thuis wil ik zijn, thuis bij mijn familie, bij mijn ouders, mijn broers en zussen, mijn neefjes en nichtjes. Wat waren ze blij als ik eindelijk uit het vliegtuig kwam. Met toeters en vlaggen stonden ze me op te wachten. En ze hadden lang moeten wachten want een deel van mijn bagage bleef achter en eer dat geregeld was, 't was precies of ik nog in Peru zat.
Samen hebben we lekker gegeten, alles was er wat ik wilde: lekkere frietjes met een koninginnehapje en een taart van marsepein.
Ik ben zo warm onthaald en dan is het nu moeilijk om te zeggen, ik wil terug naar Peru.

Maar nu ik hier ben, mis ik de dingen van daar, en als ik daar ben, mis ik de dingen van hier. Zo zal het altijd gaan en altijd blijven.

Was het een droom? Ja, het was een droom, een droom die ik heb waargemaakt! Ik ben blij dat ik naar Peru ben gegaan en al die ervaringen en indrukken heb meegemaakt. Ik koester mijn jaartje Ayacucho!

Dit was de laatste keer dat ik hier schreef. Bedankt allemaal om mee te lezen en mee m'n verhalen te volgen.

Ik heb het zeer graag gedaan!

Kristina


  • 09 Juli 2008 - 11:30

    Judith:

    Hola tía,
    Mooi laatste stukje! Ik ben het helemaal eens met die tijdmachine, wat zou dat fijn zijn! Maar helaas, voorlopig moeten we het doen met mooie herinneringen, foto's en verhalen. Maar die herinneringen gaan we snel keertje ophalen in NL/Belgie!
    x Judith
    Die beroemde taart die we alleen van de verhalen kennen, ziet er op de foto inderdaad erg lekker uit:).

  • 09 Juli 2008 - 13:10

    Alanya:

    Mooi geschreven Kristina. Geniet van je tijd in Spanje en Frankrijk. Dan genieten wij hier.

  • 09 Juli 2008 - 14:44

    Lieselotte:

    Kristina weer tussen de blonde koppies; mooi gezicht. Tja, het eeuwige probleem van verschillende 'thuis-en' creeren: altijd het gemis. Als we ons maar realiseren dat dat eigenlijke en luxe is! :)
    Plezier in mooi Belgie, volgend jaar kom ik 'precies' eens een pintje doen.
    Liefs

  • 09 Juli 2008 - 18:16

    Tine Deschacht:

    heeeey!
    lang geleden! hoe? geen boke mé paté gegeten dan?
    :) ik zal blij zijn als ik u ik in belgie kom vervoegen en dan kunnen we herinneringen ophalen van die mooie tijd in ayacucho. Voorlopig nog even in Rio de Janeiro nu.
    dikke X

  • 12 Juli 2008 - 08:48

    Zus:

    Hè hè, wat waren we blij toen je aankwam. Je bleef zo lang in de transitzone van de luchthaven! We maakten mama voor de grap wijs dat je je bedacht zou hebben en er niet bij zou zijn en ze begon het na een tijdje nog te geloven ook!
    Het boke met paté was er de avond van je aankomst niet, wegens niet 'chic' genoeg volgens sommige broers en zussen. Maar dat heb ik daarna ruimschoots goedgemaakt hé Krisje?

    Je ziet er trouwens fantastisch uit! Vol nieuwe energie! En duidelijk met een andere kijk op de dingen! Hopelijk kan je dat lang volhouden in dit materialistisch wereldje!

    Nog eens een dikke proficiat voor wat je afgelopen jaar allemaal hebt uitgespookt!

  • 14 Juli 2008 - 23:52

    Jette:

    Hoi Kristina,
    Mooi stukje! De taart ziet er lekker uit! Inmiddels weer een beetje gesettled in Belgie? En zit je al in je huis? We mailen!
    x Jette

  • 15 Juli 2008 - 16:06

    Marc Fontenai:

    Joehoe
    Kris is terug.
    Knap gedaan!!!!!

  • 16 Juli 2008 - 21:23

    007W:

    C TRES BIEN CE QUE T'a fait et je suis fière de toi .je te souhaite tout le bonnheur de la vie

  • 16 Juli 2008 - 22:52

    Julio:

    hola chica belga, muy bonita las fotos aunque no estoiendo mucho los texto jaja suerte y sigue adelante un beso

  • 17 Juli 2008 - 23:38

    Pauline:

    Genieten van het moment, dat is de kunst. Een kunst die jammer genoeg moeilijk onder de knie te krijgen is... herken het helemaal, het leven tussen twee werelden ...Zal dus wel het lot zijn van de wereldburger! Maar zo ontdek je tenminste zoveel verschillende dingen die je natuurlijk ook wel weer zult missen achteraf...

    Vond het in ieder geval super om je hier in Ayacucho te mogen gekend hebben en als dat gemis te hard wordt...de ViaVia deuren staan weldra open :-)

    Cuidate chica!
    abrazo

  • 19 Juli 2008 - 21:36

    Inge:

    Mooi stukje...en fijn dat het ook weer goed voelt om thuis te zijn! Het gemis naar Ayacucho zal wellicht blijven, maar daaruit blijkt alleen maar weer dat je hier een geweldige tijd hebt gehad, die je nooit zult vergeten! We houden contact! xx

  • 23 Augustus 2008 - 08:08

    Rianne:

    hey kristina, ik kom er net achter dat je een laatste stukje geschreven hebt, mooi hoor, en wat een lekkere taart!(Ik heb stampot andijvie gegeten als welkomstmaal haha.)Ik ben inmiddels alweer een paar daagjes in NL nu ik dit lees en ik voel precies hetzelfde! Peru lijkt ver weg, alsof het niet echt is dat ik er ben geweest. raar he. Maar dat komt ook omdat ik hier meteen volop aan de slag moet met studie...En ik denk ook omdat het zo'n andere wereld is! Hoe is het nu met je? We moeten zeker eens afspreken in NL of het belgische. xxx Rianne

  • 06 Januari 2009 - 10:33

    Liesbeth Vergult:

    Dag Kristina, ken je me nog? Eerste jaar Karel de Grote,... veel in't klokske gezeten, gaan poolen, toffe tijden gehad samen met Katrien en Dimitri. Ik zie dat jij niet hebt stilgezeten ondertussen en veel mooie dingen hebt verwezenlijkt. Dimitri en ik zitten op facebook, meld je even aan en zo kunnen we wat verloren tijd en herinneringen ophalen!!
    Groetjes Liesbeth
    (mijn email; Liesbeth.Vergult@telenet.be)
    Ik hoop iets van jou te horen. Heb via Dimitri gehoord dat jullie sinds kort ook terug contact hebben!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Zon,sneeuw en skiën

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2012

In St. Moritz kan alles!

16 Augustus 2009

Duizendmaal bedankt ...

06 Augustus 2009

Verhalen uit Tambo

27 Juli 2009

Weerzien in Tambo

19 Juli 2009

Terug van weggeweest!
Kristina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 40876

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Terug van weggeweest, deel 2

22 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Zon,sneeuw en skiën

Landen bezocht: